Cerita ku untuk hari ini serba ringkas jer yer..aku nak mohon maaf kepada sis myna...sis maaf yer.xpandai betul nak amik award..dh cube berkali-kali tapi ngak pandai-pandai jugak nie.heheh
Bole tunjuk ajarkan x sis?...
ok sis apa-apa sis bagitau nanti yer..
ok can cin cau...byeee
take care..
muheheheh :D
SeLaMat DaTanG KePaDa PeNgUnJunG BLogS AdiAnA
kepada semua kawan-kawan selalu la uols terjah ke blogs haku yang veley-veley simple funye...
Thursday, May 27, 2010
Friday, May 21, 2010
HEPY MOTHER DAY'S
Sempena hari IBU aku tidak melepaskan peluang untuk haku ucapkan SELAMAT HARI IBU kepada sesiapa yang bergelar IBU/ yang bakal bergelar jua nanti..Saja aku tepek kan cerita nie.padahal dah lama berlalu kan.kan.kan..heheh
Ok malam tu saja aku buat serprise untuk mak aku..aku ada buat makan-makan cikit malam tu.Alhamdulilah mak aku suka dengan majlis itu..Aku teda lah jemput ramai pon.cuma bestfriend aku yang betul-betul rapat dengan aku saja aku jemput malam tu..
Menu untuk jamuan malam tu aku tempah khas dekat member aku yg diujung kampung tu..
Satey+cucur udang+bihun goreng+nasik impit+kentang goreng+laksa...
Begitulah serba ringlasnya cerita aku untuk blog aku nie...
zasssssssss...sambung cerita Adnan Sempit....Lucu bangat......
Ok malam tu saja aku buat serprise untuk mak aku..aku ada buat makan-makan cikit malam tu.Alhamdulilah mak aku suka dengan majlis itu..Aku teda lah jemput ramai pon.cuma bestfriend aku yang betul-betul rapat dengan aku saja aku jemput malam tu..
Menu untuk jamuan malam tu aku tempah khas dekat member aku yg diujung kampung tu..
Satey+cucur udang+bihun goreng+nasik impit+kentang goreng+laksa...
Begitulah serba ringlasnya cerita aku untuk blog aku nie...
zasssssssss...sambung cerita Adnan Sempit....Lucu bangat......
Friday, May 7, 2010
Permohonan Baru.....
Khamis jam 1 lebey aku bergerak menuju ke wisma persekutuan untuk memohon MYKAD yang terbaru.Mykad yg sebelum nie tidak boley pakai suda.disebabkan gambar aku yang comel(ahaks2x fuji diri) telah kabur warnanya.aku pun tidak tahu kenapa boley jadi begitu.Mungkinkah disebabkan melekat pada plastik purse aku :) mungkin juga tu..Mana tidaknya panas-panas purse tu melekit la gambar MYKAD aku tu..Wajah yang chantik pon sudah tinggal separuh...muahahahah kelakar lau korang tinguk tau..
Menungu angka giliran dipangey untuk bertemu pegawai JPN..hahahah...Lama sungguh aku nungu..tak xpangey2x jugak lagik angka aku nie.perut dah la berbunyik nak makan.
lama-lama menanti akhirnya tiba giliran aku menatap wajah cik akak manis JPN...hehehe :)..Nasib baik aku memakai tudung warna hitam.sure xkena tukar la...nasib nasib..
Selesai sesi gambar aku diminta membayar duit RM10 hengget aja..aku ingtkan kena RM50 keatas..hahah!!!!...selesai buat pembayaran aku diminta lagi menuggu untuk dapatkan MYKAD sementara aku..Gimana agaknya wajah aku dlm MYKAD yang tebaru nanti..:D....Harap-harap chantik la akak tu amik yer...lau x hampagas la aku nanti..wokey slip mykad yg terbaru merupakan 1keping kertas yg ada lambang JPN diberikan pada aku buat sementara ini..Adeiii macam mana mau letak nanti dalam purse aku nie..dah la besar..alamatnya kena lipat la jawabnya...Fadan muko..Ahahah!!!
Mode : lepas nie kena amik AWARD dari k'myna..
Harap-harap pandai la nanti aku nk menjawabnya..hihi
lau x akan ku rujuk sama sifuku jua nanti..Haippp :)
Menungu angka giliran dipangey untuk bertemu pegawai JPN..hahahah...Lama sungguh aku nungu..tak xpangey2x jugak lagik angka aku nie.perut dah la berbunyik nak makan.
lama-lama menanti akhirnya tiba giliran aku menatap wajah cik akak manis JPN...hehehe :)..Nasib baik aku memakai tudung warna hitam.sure xkena tukar la...nasib nasib..
Selesai sesi gambar aku diminta membayar duit RM10 hengget aja..aku ingtkan kena RM50 keatas..hahah!!!!...selesai buat pembayaran aku diminta lagi menuggu untuk dapatkan MYKAD sementara aku..Gimana agaknya wajah aku dlm MYKAD yang tebaru nanti..:D....Harap-harap chantik la akak tu amik yer...lau x hampagas la aku nanti..wokey slip mykad yg terbaru merupakan 1keping kertas yg ada lambang JPN diberikan pada aku buat sementara ini..Adeiii macam mana mau letak nanti dalam purse aku nie..dah la besar..alamatnya kena lipat la jawabnya...Fadan muko..Ahahah!!!
Mode : lepas nie kena amik AWARD dari k'myna..
Harap-harap pandai la nanti aku nk menjawabnya..hihi
lau x akan ku rujuk sama sifuku jua nanti..Haippp :)
Sunday, May 2, 2010
1 Mei..Bermanja-manja dgn Chenta hatiku..(*_*)
Sempena 1 mei hari pekerja..aku ucapkan slmt hari pekerja to uols yg sudah bekerja la erk..yg lom keja lagik nungu taun taun depan..alalala...
Ari jumaat tu chenta hatiku mcj mau jumpa.yeyeyey suke :)..dia tanya aku cuti x labourday nnt..opcoss la syng ibumu cuti time tu..heheh..aku nie gumbira la mana x nya dah berapa bulan bulan xketemu chenta hatiku tu..almaklum la masing-masing berjauhan.sabar-sabar xlma dah nie syng :)..nge~~..
Semalam chenta hatiku datang jemput aku diumah..sebelum kitarang bergerak kuar untuk berdating.chewawahhh..aku jemput sayangku makan tengahari diumah ku dgn famliy ku sekali.alhamdulilah sayangku mau..so aku mintak sayangku dtg la..aku masak simple-simple jerk..heheh rahasia..huhu..
Sayangku tiba diumah jam 1 lebey..dengan senyuman yang manis manis heeh aku jemput la syngku masuk.sila sila bucuk :)..pangilan manja dariku..semua makanan sudah dihidangkan siap-siap sebelum syngku mai lagik..mak ayah aku duk sembang dgn bakal menantuu sulong yooo.ahhaa..aku plak dlm bilik air.mau bersiram jup..hheh malu aih..baru nk mandi time tu..yerla..kihkih2x..
Selesai mandi siap-siap kn diri untuk nikmati makan tengahari dgn sayangku :)..sambil mkn borak borak cikit..citu cana cini cinun..macm2 lagik la...habis makan syngku minta nk solat..ok p la solat dulu..haippp aku lampu merah nooo...ihiksss
Jam 3 kami gerak dari umahku..plan yg pertama mau pergi survey butik pengantin d G Glamor dekat masjid sultanah..sampai disitu terus bagi slaam..alhamdulilah kedatangan kmi berdua disambut baik tuan punya butik..sila masuk adik..lembah lembut lagik abg tu..mau xlembut auWWWW la katakan...aku pon terus duduk dikerusi yg empuk lagik dgn syngku..belek-belek pakej kahwin tau..discuss itu ini itu...ha hambik kau lau mau compom nk amik G Glamor tu kena byr deposit RM500...hahah kelakar time tu kitarang cuma nk sevey jerk..adeiii xper bang nnt kitarang dtng lagik yer...sebelum kuar tu nyempat lagik amik gambo...alalala

chantik warna purple nie tau...

gubahan hantaran..
Kuala Perlis..Auwwww (*_*)
Bersama-sama dgn sayangku menuju ke perlis..makan hangin ditepian pantai yang bersih..udara yang nyaman..wah wah..best sungguh...pemandangan pantai time senja....>

Pantai Kuala Perlis 1/5/10

sayang jauh menung..mikirkan masa depan kita berdua yer:)...alolo chantik bulu mata sayang..lentik..lov u so much.muahhhhhhh

Abadikan detik yang indah dengan Mr.Adilas&Ms.Ana...
Ari jumaat tu chenta hatiku mcj mau jumpa.yeyeyey suke :)..dia tanya aku cuti x labourday nnt..opcoss la syng ibumu cuti time tu..heheh..aku nie gumbira la mana x nya dah berapa bulan bulan xketemu chenta hatiku tu..almaklum la masing-masing berjauhan.sabar-sabar xlma dah nie syng :)..nge~~..
Semalam chenta hatiku datang jemput aku diumah..sebelum kitarang bergerak kuar untuk berdating.chewawahhh..aku jemput sayangku makan tengahari diumah ku dgn famliy ku sekali.alhamdulilah sayangku mau..so aku mintak sayangku dtg la..aku masak simple-simple jerk..heheh rahasia..huhu..
Sayangku tiba diumah jam 1 lebey..dengan senyuman yang manis manis heeh aku jemput la syngku masuk.sila sila bucuk :)..pangilan manja dariku..semua makanan sudah dihidangkan siap-siap sebelum syngku mai lagik..mak ayah aku duk sembang dgn bakal menantuu sulong yooo.ahhaa..aku plak dlm bilik air.mau bersiram jup..hheh malu aih..baru nk mandi time tu..yerla..kihkih2x..
Selesai mandi siap-siap kn diri untuk nikmati makan tengahari dgn sayangku :)..sambil mkn borak borak cikit..citu cana cini cinun..macm2 lagik la...habis makan syngku minta nk solat..ok p la solat dulu..haippp aku lampu merah nooo...ihiksss
Jam 3 kami gerak dari umahku..plan yg pertama mau pergi survey butik pengantin d G Glamor dekat masjid sultanah..sampai disitu terus bagi slaam..alhamdulilah kedatangan kmi berdua disambut baik tuan punya butik..sila masuk adik..lembah lembut lagik abg tu..mau xlembut auWWWW la katakan...aku pon terus duduk dikerusi yg empuk lagik dgn syngku..belek-belek pakej kahwin tau..discuss itu ini itu...ha hambik kau lau mau compom nk amik G Glamor tu kena byr deposit RM500...hahah kelakar time tu kitarang cuma nk sevey jerk..adeiii xper bang nnt kitarang dtng lagik yer...sebelum kuar tu nyempat lagik amik gambo...alalala
chantik warna purple nie tau...
gubahan hantaran..
Kuala Perlis..Auwwww (*_*)
Bersama-sama dgn sayangku menuju ke perlis..makan hangin ditepian pantai yang bersih..udara yang nyaman..wah wah..best sungguh...pemandangan pantai time senja....>
Pantai Kuala Perlis 1/5/10
sayang jauh menung..mikirkan masa depan kita berdua yer:)...alolo chantik bulu mata sayang..lentik..lov u so much.muahhhhhhh
Abadikan detik yang indah dengan Mr.Adilas&Ms.Ana...
Monday, April 19, 2010
Tergurisnya Perasaan & Hati Ini.......
Isnin 19/04/10 jam 9a.m aku sampai diopis aku..terus letakkan helmet dan sweeter aku tu..pastu aku letak nasi lomak yang aku beli time nak masuk keja tadi tu.handbag aku letak dalam loker tepi aku..aku keluarkan handfon dri handbag aku tu.mula tu aku x sentuh lagik skrin enset aku tu..tapi aku ada rasa bunyi bippp.ziiisss..aku sentuh skrin ada beberapa misscall dari no yang aku x kenal..malas la aku nak pikir sapa gerangan punya no tu.sekali lagik fon aku bunyi.naik geram aku dibuatnya..pastu berbunyi lagik..ishhh3x..nak mampus kot ini nombor argh!!!!!!...
Sekali tu ada mesej masuk dari no yang miscall aku tadik tu..aku pon terpikir no nie macam aku penah nampak dlm fon Mr.adilas...huhhh!!!! sah pompuan tu..mula la pemikirin ku.wajah yang ceria pagi tadi terus jadi muram..mana x nya.nak apa lagik budak nie.x habis-habis kacau hubungan aku dgn Mr.adilas..huuuuu..Tuppp bermula la tahap kesabaran ku nie yang lama aku pendam dek kerana budak nie..budak nie ada mesej dekat aku..ayat nya berbunyi macam ni "..aku doakan kau hidup x bahagia buat selama-lamanya...banyak lagik mcj yang budak tu hantar.x perlu la aku masukkan dalam ayat nie.cukuplah dengan satu ayat tu saja..ayat tu pon dah membuatkan diri aku terus memikir...
sekali tu aku terus foward kan mcj tu pada Mr.adilas..tup tup Mr.adilas mcj aku tanya betula ka nie?..yup betol la buat apa ibu nak bohong.xda faedahnya lau bohong..hanya tuhan saja yang tahu perasaan insan kerdil ni..tanpa ku sedari air mata ku terus mengalir membasahi pipiku..sungguh laju air mataku tadi tu..sampaikan naik bengkak mata ku..apa salah aku,apa dosa aku pada kau?...kau terimalah seadanya ini lah dinamakan takdir dlm percintaan..
Time lunch tengahari tadi aku tiada selera nak makan..mataku asyik mau mengalir aja air mata ni..nak buat macammana aku bukannya insan yang kuat..tp aku reda dgn dugaan yang datang padaku ketika ini..hanya Allah shaja yang maha mengetahuinya isi hatiku nie..diluar nampak la aku seronok,ceria,gumbira..tapii..hakikatnya dalam hati ini siapa yang tahu..hanya aku saja yang merasakannya..itupun aku hadapi degn penuh ketabahan hatiku..haku yakin yang berlaku ni pasti ada hikmah disebaliknya..
Jam diopis dah nak dekat jam 5..diluar hujan turun dengan lebatnya.aku dgn akak opis cadang tunggu hujan reda baru kami mau pulang kerumah masing-masung..sehari aku diopis aku buat keja dgn hatiku yang sedih..sampaikan Mr.adilas call & mcj pon aku x jawab & reply..aku betul-betul sedey..terguris sungguh..
Hujan mula reda..tapi renyai-renyai sahaja..xapala insyaallah blik dgn selamtnya smpai diumah oemikiran tu..guruh dan kilat berdentum dilangit..takut pon ada jugak..oarng tua tua cakap time tu jgn blik lagik..dalamperjalan blik mulut nie xhenti berdoa..mintak simpang semua itu..Alhamdulilah sampai jua aku dgn selamat diumah..terus masuk bilik baring atas tilam yang empuk..nge~~~~~~~~
Sekali lagik Mr.adilas cll aku.tp aku mmg xmau jawab k..bukan apa aku nak restkan minda aku..mmg aku nak mengadu banyak cerota ttng budak tu pada Mr.adilas..aku takut Mr.adilas terjejas dgn kerjanya..almaklum lah anak-anak buah ramai ditempat kejer tu..sebab tu aku xmau ckp..kang nnt lain pulak jadiknya..
Selesai aku bersih kan diri..aku capi buku nove "Kau tercipta Untuk Ku"...tanpa sedar aku terlena..aku terjaga ada cll lagik dr Mr.adilas..x smpai hati aku last aku jawab..Mr.adilas ckp kenapa dgn ibu nie..ibu teda apa-apa(mls nk ckp)...tapi Mr.adilas sudah paham diri aku..dia tau aku lau ada masalah..dri cara percakapan dlm fon pon Mr.adils da buley agak..huhuhu...So aku ceritalah satu persatu pd Mr.adilas..dia pon terkejut jugak..dia beri semngat kat aku.."abah paham ibu..abah pon terkilan jugak dgn mcj tu,sabaq banyak2 la ibu yer...aku jawab "insyaallah selagi ibu buley sbar,ibu sabar,betapa peritnya hati ibu nie dimaki hamun dek kerana budak tu..Mudah-mudahan tuhan panjgkan umur ibu untuk ibu mengecapi kebahagian dgn abah didunia ini..hanya itu yang kupinta..sama-samala kita berdoa moga-moga allah sentiasa memberi rahmat ilahi kepada kita..moga-moga hubungan yang dibina akan terus kekal untuk selama-lamanya...loveing u MOHD ADILAS IDRIS...
****yaallah engkau kekalkan dua insan ini untuk selamanya...amin..****
Sekali tu ada mesej masuk dari no yang miscall aku tadik tu..aku pon terpikir no nie macam aku penah nampak dlm fon Mr.adilas...huhhh!!!! sah pompuan tu..mula la pemikirin ku.wajah yang ceria pagi tadi terus jadi muram..mana x nya.nak apa lagik budak nie.x habis-habis kacau hubungan aku dgn Mr.adilas..huuuuu..Tuppp bermula la tahap kesabaran ku nie yang lama aku pendam dek kerana budak nie..budak nie ada mesej dekat aku..ayat nya berbunyi macam ni "..aku doakan kau hidup x bahagia buat selama-lamanya...banyak lagik mcj yang budak tu hantar.x perlu la aku masukkan dalam ayat nie.cukuplah dengan satu ayat tu saja..ayat tu pon dah membuatkan diri aku terus memikir...
sekali tu aku terus foward kan mcj tu pada Mr.adilas..tup tup Mr.adilas mcj aku tanya betula ka nie?..yup betol la buat apa ibu nak bohong.xda faedahnya lau bohong..hanya tuhan saja yang tahu perasaan insan kerdil ni..tanpa ku sedari air mata ku terus mengalir membasahi pipiku..sungguh laju air mataku tadi tu..sampaikan naik bengkak mata ku..apa salah aku,apa dosa aku pada kau?...kau terimalah seadanya ini lah dinamakan takdir dlm percintaan..
Time lunch tengahari tadi aku tiada selera nak makan..mataku asyik mau mengalir aja air mata ni..nak buat macammana aku bukannya insan yang kuat..tp aku reda dgn dugaan yang datang padaku ketika ini..hanya Allah shaja yang maha mengetahuinya isi hatiku nie..diluar nampak la aku seronok,ceria,gumbira..tapii..hakikatnya dalam hati ini siapa yang tahu..hanya aku saja yang merasakannya..itupun aku hadapi degn penuh ketabahan hatiku..haku yakin yang berlaku ni pasti ada hikmah disebaliknya..
Jam diopis dah nak dekat jam 5..diluar hujan turun dengan lebatnya.aku dgn akak opis cadang tunggu hujan reda baru kami mau pulang kerumah masing-masung..sehari aku diopis aku buat keja dgn hatiku yang sedih..sampaikan Mr.adilas call & mcj pon aku x jawab & reply..aku betul-betul sedey..terguris sungguh..
Hujan mula reda..tapi renyai-renyai sahaja..xapala insyaallah blik dgn selamtnya smpai diumah oemikiran tu..guruh dan kilat berdentum dilangit..takut pon ada jugak..oarng tua tua cakap time tu jgn blik lagik..dalamperjalan blik mulut nie xhenti berdoa..mintak simpang semua itu..Alhamdulilah sampai jua aku dgn selamat diumah..terus masuk bilik baring atas tilam yang empuk..nge~~~~~~~~
Sekali lagik Mr.adilas cll aku.tp aku mmg xmau jawab k..bukan apa aku nak restkan minda aku..mmg aku nak mengadu banyak cerota ttng budak tu pada Mr.adilas..aku takut Mr.adilas terjejas dgn kerjanya..almaklum lah anak-anak buah ramai ditempat kejer tu..sebab tu aku xmau ckp..kang nnt lain pulak jadiknya..
Selesai aku bersih kan diri..aku capi buku nove "Kau tercipta Untuk Ku"...tanpa sedar aku terlena..aku terjaga ada cll lagik dr Mr.adilas..x smpai hati aku last aku jawab..Mr.adilas ckp kenapa dgn ibu nie..ibu teda apa-apa(mls nk ckp)...tapi Mr.adilas sudah paham diri aku..dia tau aku lau ada masalah..dri cara percakapan dlm fon pon Mr.adils da buley agak..huhuhu...So aku ceritalah satu persatu pd Mr.adilas..dia pon terkejut jugak..dia beri semngat kat aku.."abah paham ibu..abah pon terkilan jugak dgn mcj tu,sabaq banyak2 la ibu yer...aku jawab "insyaallah selagi ibu buley sbar,ibu sabar,betapa peritnya hati ibu nie dimaki hamun dek kerana budak tu..Mudah-mudahan tuhan panjgkan umur ibu untuk ibu mengecapi kebahagian dgn abah didunia ini..hanya itu yang kupinta..sama-samala kita berdoa moga-moga allah sentiasa memberi rahmat ilahi kepada kita..moga-moga hubungan yang dibina akan terus kekal untuk selama-lamanya...loveing u MOHD ADILAS IDRIS...
****yaallah engkau kekalkan dua insan ini untuk selamanya...amin..****
Tuesday, April 6, 2010
1st Catatan Untuk Bln 4.....Aku KeCiWa
seperti yang aku katakan aritu aku tengah menunggu sesuatu keputusan kan..so sekarang keputusan tu suda aku terima.tp hampa perasaan aku samala jugak dgn aku funya tunang mR.adilas...lagik cian dia.berganda-ganda lagik sedihnya tu..xapa abah kita terima saja k kptsan tu dri eN.zaiDi
Begini ceritanya..aritu aku punya tunang mR.adilas mintak aku submit sesuatu dgn en.Zaidi tu..ok la aku cakap boley nnt ibu tolong discuss dgn en.zaidi erk..pastu aku pon terus la call en.zaidi tu wat apoiment dengan dia.kang nnt aku terus terjah kesana mo dia x ada x kenaiyanya aku nanti..ohhh tidakkk la..aku mcj kat en.zaidi tu nk jumpa.last dia bilang OK dia ada nanti kt pejabat.tetapkan tarikh & waktu la aku nie..Ari jumaat pagi-pagi lagik aku bangun semata-mata nak setalkan hal aku dgn Mr.adilas nieh.selesai sajork aku mengemas umah & memasak~harus didolukan ini semua~sebab rutin harian ku erk..selesai semua aku siap-siapkan diri mo kuar.tp harus diingatkan aku kena mintak izin dolu dari Mr.adilas.kang dia xkasi aku p puloks.mampuih aku.kena marah la jawabnya..time aku mo anta mcj kt mR.adilas tetiba fon aku ada macuk mcj.qupanaya mR.adilas awai lagik yg mcj tanya aku nak p jumpa dia bila.last aku jawab mo p sekarang boley x?..mR.adilas ckp OK..wahhh suke suki la aku..muahaha...ohhh x boley sonok lebey kang cedih jadinyer..huhuhuh
Aku bukannya p corang-corang..tp aku p dgn sahabat baik aku NANI namanya..ermm aku terus drive keta menuju destinasi pertama aku la kan dh buat apoiment ari tu..so dictu la aku nak p..drive funya drive smbil borak-borak gn nani nie.xsedar da smpai pon..walaweii qamai la fuloks.hihiih...okies teda mengapa aku da buat apoimentkan so teda masalah bg aku..fuji diri sendiri..selesai park keta terus capai henset & terus buat pangilan kt dia katakan aku suda sampai nie..
Alamak kenapa ko xmo jawab laks En.ziadi oiiii...cuba sekali lagik.last jawab jgk ko yer.hahaha...perbualan aku dgn En.zaidi~~~~~~~~~
Aku : asalamualaikum en.zaidi.saya zana nie yang buat temujanji aritu
En.Zaidi : wasalam yer yer sya kenai..ada kt mana sekarang nie?..dah smpai ka?
Aku : ya dah smpai
En.Zaidi : tp saya lum ada di opis lagik la..sya ada hal cikit..
boley zana tunggu dak.dlm jam 1 sya smpai
Aku : erm apa jam 1 bru ada..ermm ok ok saya p tmpt lain dulu la erk..
(dlm htiku nie hnya thn jer yg thu..dh tau kata ada temujanji ish3x)
En.Z :ok asalamualaikum
Aku : wasalam
nani kita nak p mana nie.jam 1 baru dia ada.ermmm xkan lah kita nk blik xkuasa kudrat aku nie.alang-alang da d a.s p la jalan mana pon..ishhhhhhh
mula la mikiran aku nie beserabut..tu belum discuss lagik dgn dia..
cmnila nani kita p PACIFIX aku nk tgk kain sut jup.nk pkai kndri bln 6 nieh..
smpai pasifix jalan punya jalan mak aiii dekat jam 1 da ne..weii jum jum kita p jumpa en.z....terus zassss kesana pulak aku nie..aiyaaaaa....
ha smpai je sana aku dh nampak muka en.Z tu...siap duk tepi cermin lagik meja dia
salam en.z ka.ya saya...ohhh saya zana yg call td tu...ohhh nie la zana(nk ngorat ker ahaks) dgn muka dia buat cmtu..adoiii...ok aritu sya ada mai la tp en.z tak dak last saya tingal la dokument-dokument yg mintak tmpoh ari tu..ada terima ka..ya ya saya terima..tp.....
erm tp apa lak..cuma 1 dokument ja lum ada lagik..aku pon tanyala dokument apa lak yg tercicir tu..dia cak dokument 'tuttttt'...alamak cmana mR.adilas leh tak boh nie.aduii..masalah lagik..fenin fenin aku.sok sek sok sek duk discuss ok da hbis..dia bilang minggu nie nak gtau kptsn tu...
so ini ari aku terima panggilan dri en.z yang mengatakan perrmohonan aku dgn mR.adilas tu dgn dokument2 semau tu da setal..Tetapi 1 surat tu HQ mR.adilas xmo sign.bertamabh keciwa la aku nie..cuma 1 surat tu jak..lau setal suart tu compom selesai segala hal-hal nie..jd en.Z ckp sya xleh nk buat lagi lah..ermm ok la lau macam tu..tu yang aku keciwa tuuu.....
mode: lepaih nieh kena p lain tempat la erk..huhuhu
sabo-sabo
Begini ceritanya..aritu aku punya tunang mR.adilas mintak aku submit sesuatu dgn en.Zaidi tu..ok la aku cakap boley nnt ibu tolong discuss dgn en.zaidi erk..pastu aku pon terus la call en.zaidi tu wat apoiment dengan dia.kang nnt aku terus terjah kesana mo dia x ada x kenaiyanya aku nanti..ohhh tidakkk la..aku mcj kat en.zaidi tu nk jumpa.last dia bilang OK dia ada nanti kt pejabat.tetapkan tarikh & waktu la aku nie..Ari jumaat pagi-pagi lagik aku bangun semata-mata nak setalkan hal aku dgn Mr.adilas nieh.selesai sajork aku mengemas umah & memasak~harus didolukan ini semua~sebab rutin harian ku erk..selesai semua aku siap-siapkan diri mo kuar.tp harus diingatkan aku kena mintak izin dolu dari Mr.adilas.kang dia xkasi aku p puloks.mampuih aku.kena marah la jawabnya..time aku mo anta mcj kt mR.adilas tetiba fon aku ada macuk mcj.qupanaya mR.adilas awai lagik yg mcj tanya aku nak p jumpa dia bila.last aku jawab mo p sekarang boley x?..mR.adilas ckp OK..wahhh suke suki la aku..muahaha...ohhh x boley sonok lebey kang cedih jadinyer..huhuhuh
Aku bukannya p corang-corang..tp aku p dgn sahabat baik aku NANI namanya..ermm aku terus drive keta menuju destinasi pertama aku la kan dh buat apoiment ari tu..so dictu la aku nak p..drive funya drive smbil borak-borak gn nani nie.xsedar da smpai pon..walaweii qamai la fuloks.hihiih...okies teda mengapa aku da buat apoimentkan so teda masalah bg aku..fuji diri sendiri..selesai park keta terus capai henset & terus buat pangilan kt dia katakan aku suda sampai nie..
Alamak kenapa ko xmo jawab laks En.ziadi oiiii...cuba sekali lagik.last jawab jgk ko yer.hahaha...perbualan aku dgn En.zaidi~~~~~~~~~
Aku : asalamualaikum en.zaidi.saya zana nie yang buat temujanji aritu
En.Zaidi : wasalam yer yer sya kenai..ada kt mana sekarang nie?..dah smpai ka?
Aku : ya dah smpai
En.Zaidi : tp saya lum ada di opis lagik la..sya ada hal cikit..
boley zana tunggu dak.dlm jam 1 sya smpai
Aku : erm apa jam 1 bru ada..ermm ok ok saya p tmpt lain dulu la erk..
(dlm htiku nie hnya thn jer yg thu..dh tau kata ada temujanji ish3x)
En.Z :ok asalamualaikum
Aku : wasalam
nani kita nak p mana nie.jam 1 baru dia ada.ermmm xkan lah kita nk blik xkuasa kudrat aku nie.alang-alang da d a.s p la jalan mana pon..ishhhhhhh
mula la mikiran aku nie beserabut..tu belum discuss lagik dgn dia..
cmnila nani kita p PACIFIX aku nk tgk kain sut jup.nk pkai kndri bln 6 nieh..
smpai pasifix jalan punya jalan mak aiii dekat jam 1 da ne..weii jum jum kita p jumpa en.z....terus zassss kesana pulak aku nie..aiyaaaaa....
ha smpai je sana aku dh nampak muka en.Z tu...siap duk tepi cermin lagik meja dia
salam en.z ka.ya saya...ohhh saya zana yg call td tu...ohhh nie la zana(nk ngorat ker ahaks) dgn muka dia buat cmtu..adoiii...ok aritu sya ada mai la tp en.z tak dak last saya tingal la dokument-dokument yg mintak tmpoh ari tu..ada terima ka..ya ya saya terima..tp.....
erm tp apa lak..cuma 1 dokument ja lum ada lagik..aku pon tanyala dokument apa lak yg tercicir tu..dia cak dokument 'tuttttt'...alamak cmana mR.adilas leh tak boh nie.aduii..masalah lagik..fenin fenin aku.sok sek sok sek duk discuss ok da hbis..dia bilang minggu nie nak gtau kptsn tu...
so ini ari aku terima panggilan dri en.z yang mengatakan perrmohonan aku dgn mR.adilas tu dgn dokument2 semau tu da setal..Tetapi 1 surat tu HQ mR.adilas xmo sign.bertamabh keciwa la aku nie..cuma 1 surat tu jak..lau setal suart tu compom selesai segala hal-hal nie..jd en.Z ckp sya xleh nk buat lagi lah..ermm ok la lau macam tu..tu yang aku keciwa tuuu.....
mode: lepaih nieh kena p lain tempat la erk..huhuhu
sabo-sabo
Monday, March 29, 2010
Tag dari k'mya
alahii ada soalan laks dri k'myna nie..jom-jom kita jawab.hiks..dah la permulaan mau jwb tag nie..
1) Adakah anda merasa anda HOT?
ya ya aku memang merasa aku nie HOT sesangat lah..HOT ditempat koje aku,diluar la...orang sekekliling aku la..apa lagik erk..aaa diumah lagik la HOT..cuace panas kang krg ni..tu jerla.
2) Upload wallpaper PC/Laptop yang anda guna sekarang?

3) Cerita pasal gambar ni?
crita dia simple jerk la..sejuk mata memadang gambo air terjun nie..lau g tempat mcm nie sure best la..
4) Kali terakhir makan pizza?
uishh lama beno aku x mamam pizza nie..sekuat ingatan aku la kn rasa-rasanya tahun lepas la kut..tu nasib bek ada orang mau blanja aku mkn..lau x ermmm
5) Lagu terakhir anda dengar?
yooo lagu jangan pisahkan yang dinyanyikan oley dadydores..ahh lagu yg membuatkan aku teringat sangat2 dekat aku funya sayang la.yallah engkau kekalkan lah perhubungan yg aku kecapi bersama insan tersayang..aminn hiks.
6) Apa anda buat selain menyelesaikan tag ini?
oo aku layan facebuk.ym.friendster sambil2 wat kojer la..manyak kojer diopis ni.sambil tu buat tag yg diberikn ni
7) Selain nama sendiri, anda dipanggil nama apa?
ZANA- untuk gelaran yang dipangey oleh tema-teman sepejabat la
ANA- mak/ayah adik badik aku la yg panggil gelaran tu
IBU- hehe mestila aku funya tunang nama manja tu..
DO- yang ne sahabat baek aku diumah pangey..siott tul dia boh nama tu..ish ish
LONG NA- anak2 sedara sepupu panggil
8) Tag lagi 5 orang, siapa lagi yang anda nk tag
1-aiza
2-hanim
3-nadirah
4-linda
5-teda
9) Siapa orang nombor 1 pada anda?
oh rakan aku yg sama-sam keja di opis desingner
10) Katakan sesuatu pada orang nombor 5?
la nak kata apanya..no 5 tu teda untuk aku tag.hihihtu ja leh jawab erk
11) Nombor 3 ada hubungan dengan siapa?
lorr dia kawan aku time sekolah dulu tu nadirah
12) Bagaimanapula dengan nombor 2?
ohh akak hanimnie aku kenal masa chat-chat d forum..rakan e-bidadari tu
13) Kata-kata cinta untuk orang yang nombor 4?
my friend aku doakan ko cepat-cepatla temu jodoh ya..walaupun kita jauh,tapi kita tetap masih berkawan kan..
14) Berikan 5 yang anda tahu tetang orang yang tag anda?
* bakal menjadi aku funya ipar atau biras
* merantau dinun jauh dengan suami tercinta
* tengah mencuba untuk dapatkan permata hati..insyallah k'myna suatu hari
allah akan makbulkan doamu
* isteri kepada seorang panglima TLDM
* sangat comei tau
okey beb aku dah selesai buat tugasan yg kamu beri nie..tengokla lau ada salah impom la ana yer k'myna..almaklum la baru nak blajo buat tag nieh..ok cukup setakat ni dolu la tugasan aku untuk ari ini..byeee
1) Adakah anda merasa anda HOT?
ya ya aku memang merasa aku nie HOT sesangat lah..HOT ditempat koje aku,diluar la...orang sekekliling aku la..apa lagik erk..aaa diumah lagik la HOT..cuace panas kang krg ni..tu jerla.
2) Upload wallpaper PC/Laptop yang anda guna sekarang?

3) Cerita pasal gambar ni?
crita dia simple jerk la..sejuk mata memadang gambo air terjun nie..lau g tempat mcm nie sure best la..
4) Kali terakhir makan pizza?
uishh lama beno aku x mamam pizza nie..sekuat ingatan aku la kn rasa-rasanya tahun lepas la kut..tu nasib bek ada orang mau blanja aku mkn..lau x ermmm
5) Lagu terakhir anda dengar?
yooo lagu jangan pisahkan yang dinyanyikan oley dadydores..ahh lagu yg membuatkan aku teringat sangat2 dekat aku funya sayang la.yallah engkau kekalkan lah perhubungan yg aku kecapi bersama insan tersayang..aminn hiks.
6) Apa anda buat selain menyelesaikan tag ini?
oo aku layan facebuk.ym.friendster sambil2 wat kojer la..manyak kojer diopis ni.sambil tu buat tag yg diberikn ni
7) Selain nama sendiri, anda dipanggil nama apa?
ZANA- untuk gelaran yang dipangey oleh tema-teman sepejabat la
ANA- mak/ayah adik badik aku la yg panggil gelaran tu
IBU- hehe mestila aku funya tunang nama manja tu..
DO- yang ne sahabat baek aku diumah pangey..siott tul dia boh nama tu..ish ish
LONG NA- anak2 sedara sepupu panggil
8) Tag lagi 5 orang, siapa lagi yang anda nk tag
1-aiza
2-hanim
3-nadirah
4-linda
5-teda
9) Siapa orang nombor 1 pada anda?
oh rakan aku yg sama-sam keja di opis desingner
10) Katakan sesuatu pada orang nombor 5?
la nak kata apanya..no 5 tu teda untuk aku tag.hihihtu ja leh jawab erk
11) Nombor 3 ada hubungan dengan siapa?
lorr dia kawan aku time sekolah dulu tu nadirah
12) Bagaimanapula dengan nombor 2?
ohh akak hanimnie aku kenal masa chat-chat d forum..rakan e-bidadari tu
13) Kata-kata cinta untuk orang yang nombor 4?
my friend aku doakan ko cepat-cepatla temu jodoh ya..walaupun kita jauh,tapi kita tetap masih berkawan kan..
14) Berikan 5 yang anda tahu tetang orang yang tag anda?
* bakal menjadi aku funya ipar atau biras
* merantau dinun jauh dengan suami tercinta
* tengah mencuba untuk dapatkan permata hati..insyallah k'myna suatu hari
allah akan makbulkan doamu
* isteri kepada seorang panglima TLDM
* sangat comei tau
okey beb aku dah selesai buat tugasan yg kamu beri nie..tengokla lau ada salah impom la ana yer k'myna..almaklum la baru nak blajo buat tag nieh..ok cukup setakat ni dolu la tugasan aku untuk ari ini..byeee
Subscribe to:
Posts (Atom)