SeLaMat DaTanG KePaDa PeNgUnJunG BLogS AdiAnA

kepada semua kawan-kawan selalu la uols terjah ke blogs haku yang veley-veley simple funye...

Friday, August 13, 2010

Berbuka Puasa Di Felda Lubuk Merbau......

n3 sebelum neh kn aku cakap ke peneng menemani suami tercintakan...
so semalam baru mr.adilas hantar aku pulang ke kg..ecehceh...hahah!!!!

Masa kat peneng lagik mentua aku call hubby aku tu..nak tanya pasal apa entah aku pon tak tau.heheh
lepas selesai mentua aku & hubby aku berbual ditalian,mr.adilas bagitau
" ibu kejap lagi kita berbuka puasa dilubuk"
hahhh yeker..heheh ok lau macam tu ibu suka :)

Masa Ondaway balik ke lubuk mentua call cakap kata tak payah la beli lauk pauk & kuih-muih.mak dah buat semua..aku bagitau sama mr.adilas..
mr.adilas cakap ok...Tapi aku tak seronok la..bukan apa ini kali pertama mau berbuka ramai2 di lubuk..tambah2 aku pertama kali pula tu..hehheh

last aku mintak mr.adilas singgah kejap kat bazar ramadhan GURUN..nge~~
Plan mau beli jugak lauk pauk & kuih-muih tu
jalan2 punya jalan mr.adilas mintak aku belikan cikit aja kuih & lauk
ermm terpaksa la akur..huuhuhhu
semalam aku beli ayam golek 1 ekor..kuih campur-campur cikit lah..heheh itu jerk

Sampai lubuk pon dah jam 7.25...mentua pon tanya kenapa lambat sgt sampai..mr.adilas cakap jalan jem..haku hanya mampu tersenyum aja.:).hehehe
time berbuka tu semua ada di lubuk..best sesangat lah..
selesai semua after solat magrib aku dgn semua duduk berehat di ruangtamu..fuhhh kenyang perut..dah la mentua masak banyak sungguh lauk pauk...semuanya sedap-sedap belaka...haku siap tamabh lagik yoo..hahahah..(kna cntol mkn lorr)...

Jam tepat 10.00 malam mr.adilas ajak aku balik umah aku lah di bkt triak nun..
sebb esoknya mr.adilas kna balik kojer dipeneng nun..x ke letih dia nnti..sian jugk haku..last haku yg drvie..bagi mr.adilas lelapkan mata sekejap
sampai umah haku pon dh jam 11..

mode : seronok dpt berbuka puasa bersama2 famly lubuk :)

Lappy Ditangan Mr.Adilas Skrg Ini (*-*)

Ermmmm....
lappy aku sekarang ini berada dengan suamiku mr.adilas
dia mintak aku tinggal kejap lappy tersebut.katanya mau belajar cara-cara menggunakanya
terpaksalah aku akur :)...haku tidak kesah..lappy aku lppy suamiku jua..hahhahah

So lepas neh hanya boleh on9 di opis sajork...nak on9 dirumah PC sudah tidak ada..alallala
berada dipeneng sudah lappy ku tu...
semalam baru mr.adilas bawak kesana.
semalam jugaklah mr.adilas anta aku balik umah..
heheheh sebelum neh aku ke peneng..menemani suami tercinta sekejap...(alasan bapok)kahkah!!!!!!

ok la uols bye!!!!!!

Selamat Berpuasa Semua :)



Sempena tibanya bulan yang mulia zana nak ucapkan selamat berpuasa kepada sahabat-sahabat yang mengenali diri zana & kepada sahabat2 blogger.Moga ramadhan kali ini membawa keberkatan kepada kita semua..Insyaallah..

Last seronok juga zana tahun nie dapat berpuasa dengan suami tercinta :)
berbuka bersama-sama...bersahur sama-sama :)..syukur alhamdulilah..

Monday, August 9, 2010

Suasana Majlis Akad Nikah Mrs.Ana & Mr.Adilas

Tarikh : 6 Ogos 2010
Tempat Akad Nikah : masjid Kg.Telaga Mas
Waktu : 2.30 Petang

Syukur alhamdulilah..syukur alhamdulilah kepadamu yaallah...
Kini haku sah menjadi permaisuri kepada mr.adilas a.k.a hubby(abah) :)..
tarikh seperti diatas telah terucap oleh mr.adilas di masjid dengan sekali lafaz sahaja.syukur sangat-sangat...

Haku nak kongsikan gambar-gambar masa majlis akad nikah haku hari tu



malam berinai



suasana bilik akad nikah aku :)



wajahku sebelum di make-up



wajahku selepas make-up



bersama driver setiaku a.k.a mycousin shida



akak 1 opis dgn haku



kawan-kawan setia aku dikampung..nani,teh,adiana,shida




suasana dalam masjid

ok uols nanti haku update lagik gmbr kitarang na...nntikan tau
alalalala...

Tuesday, August 3, 2010

JEMPUTAN KE MAJLIS AKAD NIKAH SAYA :)

Assalamualaikum............

Kepada sahabat-sahabat handai saya dengan tulus ikhlas menjemput kalian semua ke majlis pernikahan saya pada 6.8.10(jumaat) dengan Mr.Muhamad Adilas bin Idris a.k.a adik ipar k'mina & a.k.a adik kepada Mr.A..heheheh

Yang jauh ku kirimkan kat sini yer iaitu

http://amyna2109.blogspot.com(k'mina)
http://deem2884.blogspot.com(k'dymp)
http;//hanisahhamid.blogspot.com(cheh)

diharapkan semua berjalan dengan lancar pada hari tu..mudah-mudahan...insyaallah ...amin...

Mode : berdebar-debar..nge````````

Friday, July 30, 2010

Aktiviti Haku & Family Di Kg :)

Yehaaaa...Best sesangat sangat la.....

Meh-meh aku nak habaq kat hampa semua..Hari jumaat tu haku & family haku balik KG ayah haku di SELARONG BATA(jln k.kdh)..Mak haku cakap dorunk semua mintak kami balik sebab dorang ada nak buat makan-makan tengahari hari tu...Siap cik ida haku SMS kat haku lagi yang mereka2 nak bakaq ikan..Fuhhhh Sedapnya neh..hehheh

Lagipun after solat jumaat mereka-mereka semua tu ada plan tau..hahhah plan mereka ialah nak buat KERISIK (utk kndri haku nnt)..ngeee~~~~....Selesai menjamu selera tengahri tu, mak haku & sedara2 haku siap kan bahan nak buat kerisik lak..yerla nak buat kerisik nie lama ooo makan masanya..siap-siap malam baru siap la..tu pon lau mereka2 tu buat cepat..muahhahah...

Haku pon tumpang berkaki-kaki la nak buat..mula tu haku ne nak amik bahagian mengoreng nyok(kelapa yer) tu sekali mencuba habis nyok tu keluaq dari belanga..ahahaha!!!!! sunguh lawak yer...Haku goreng dgn sungh kuat.mau x keluaq dri blanga tu kan...Peh tu tok haku pulak siap duk tumbuk-tumbuk nyok tu lam lesung menumbuk tau..Mula tu aku tenguk cam best ja..senang la katakan..hihiihi...Haku mintak kat tok haku nk buat yang tu..tok haku kasi...

Tumbuk punya tumbuk sampai naik lenguh bahu & lengan haku..adeh!!!...terasa yoooo...
Tapi syukur alhamdulilah banyak jugak kerisik yang dapat tau...adala dalam 2 bekas terpawere...hehhe...meriah jugak tau sebab semua adk badik ayah haku turut serta buat kerisik neh...terima kasih pada semua-semua yer... :)

MODE : lepas ne N3 seterusnya nk publish BBQ FAMLY pula..tunggu yer

Wednesday, July 21, 2010

al-fatihah buat cikgu shahronniza......

Al-Fatihah haku sedekahkan kepada insan yang bernama CIKGU SHAHRONNIZA yang telah kembali ke rahmahtullah semalam...

Sayu hati aku mendengar perkabaran beliau dari sepupu aku RAZLIA(lia)...Sebenarnya sepupu aku tu mcj semlm...Tapi pagi tadi baru aku baca...Yaallah menitis air mataku..Insan yang selama nie menjadi guru kepada budak-budak SMKJ...Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..amin...

Haku tak beberapa pasti sakit beliau..Information tak lengkap.Cikgu sharon nie yang aku tau orangnnya comei..Kecik molek..Suka senyum dia...tak pernah lekang dibibir..Masih terbayang-bayang lagi wajah ayu dia.Dia seorang guru matematik di SMKJ.

Beliau sangat tegas dalam mengajar tau...apa-apa pun kawan-kawan semua marilah kita sedekahkan al-fatihah @ yasin untuk beliau....

MODE : sayu haku pagi ne..huhuhu