SeLaMat DaTanG KePaDa PeNgUnJunG BLogS AdiAnA

kepada semua kawan-kawan selalu la uols terjah ke blogs haku yang veley-veley simple funye...

Saturday, July 3, 2010

AWARD FRM D'EYES OF PRINCESS.COM

Waka waka eh.eh...waka waka eh.eh haku dapat award lagik..suke.suke yoo..kali nie award dari kak myna jugak lah.heheh tq akak sudi kongsikan award ni dengan ana.tq so much..

Ok jom-jom aku nak amik award nie.Tapi sebelum nk amik kena jawab soklan cepus masa dari mereka dolu..Syarat wajib tu.hihiih

http://amyna2109.blogspot.com

/>

1.Adakah Anda Rasa Hepy sangat?
boley la hepy jugak la.tapi dlm hati ni ada lain macam cikit.ngee

2.Kenapa Anda Rasa Hepy?
sebab smlm haku dapat sesuatu.hehhe.

3.Apakah Yang Membuat Anda Rasa Hepy?
ermm apa erk..oh ya nak tau sebabnya aku dapat duit kutu@kut(org kg ckp)

4.Nyatakan Warna Yang Anda Suka?
merah+purple+gold+silver

5.Tag Lagi 9 Rakan Anda?
hai kawan-kawan ku sekalian..yang mana senarai yang ada silah amik award dari aku ya..ok dengan itu selesai sudah soklan cepus mas..so dengan rasminya award ni milik adiana0889..waka.waka.eh.eh.waka.waka.waka....

http://hanisahhamid.blogspot.com

http://surihanin.blogspot.com

http://lindaon.blogspot.com

htt://nyalylyzachary.blogspot.com

htt://cjablogspot.com

Okies sila amik tau..calobabuji.alallala

Friday, July 2, 2010

LUNCH TIME AKU HARI NI *_*

Selalunya orang time lunch tengahhari akan makan nasik berlauk yang sedap-sedapkan..hehhehe tapi aku arine lain cikit dari yang besa..ahhahaha

Menu untuk makan tengahari aku iaitu ROTI GARDINER COCO+AIR MILO 1 KOTAK...

inilah makanan tengahari aku.ahhaha :)sodap

aku bukan apa malas nak keluar g cari kedai makan.Besala ditempat koje aku nie x banyak kedai yang bukak waktu tengahari.almaklumlah coti jumaat/sabtu..tapi aku lain ciket kena kojer hari ni...huawawawawa

Diriku rasa kemalasan nak drive keta p cari..Tak pa lah makan roti+milo pon dah ok
nanti aku balik umah ngappp nasi sedap-sedap puloks..ihik's!!!

SELAMAT JALAN SAYANG a.k.a Mr.Adilas

Huhuhuhu...semalam dalam jam 7.00 sayang haku(abah)ada mengirimkan sms yang mengatakan dia akan bertolak ke KL..Katanya sekarang sudah ada dalam bas..Ish3x!! tengok la, nie haku nak marah tau..Bukan reti nak bagitau haku awal-awal kata nak kesana nun..Hurmmm!!!..Katanya pihak Pihak HQ minta hadirkan diri untuk majlis perpisahan@persaraan Bos PB disana..Haku hanya mampu menjawab iya iya saja.pergila sayang.Pandai-pandai jaga diri sudah la.ekekek...(dlm hati nk mrh pn ada)...hhhehhe

SMS DARI SAYANGKU--> salam ibu,izinkan abah nak ke KL na.abh dh naik bas skrg nie
SMS DARI HAKU--> wslm..iya pergila.jga diri elok2 k

Ermm itu ja ayat dari sygku sblm nk kesana..Lepas magrib aku sms tnya kat mana,tapi hamoa teda jawapan sampai la pagi nie..sedey sedey sedey tau...

p/s : semoga sayang selamat sampai & pulang dengan selamat nanti,

Thursday, July 1, 2010

SHOPPING-SHOPPING DENGAN MYPREN A.K.A NANI

Wokey hari ni aku nak kongsikan cerita aku pada hari khamis tu last bulan jun…kejap ja rasanya nak menjelang bulan 7..heheheh…bergetar-getar hati ku nie.hahahha
Khamis a.k.a semalam aku plan dari awal lagi dengan best pren aku nani mau pergi shoping shoping di PASIFIC MALL dekat dengan lencong barat…uols tau dak?..hehhhe…Kebetulan semalam tu aku bekerja separyh hari aja(halfday) so alang-alang aku hafday boley lah aku plan nk p beli barang-barang hantaran perkhawinan aku tu..yeyeyey…suke suke!!!...
Jam diumah masa tu dekat pukui satu..masa tu aku baru aja sampai umah.kan baru balik dari kerja.so rasa kepenatan jugak lah.Tapi x pa aku kan dah berjanji dengan nani..Sampai umah tu aku terus sms dia bagitau yang aku nak gerak p loq staq mall tu awal cikit..aku takut sat lagi ujan pulak..sebb aku tengok langit diatas sudah kehitaman la..
Lepas selesai bersiapkan diri untuk keluar,aku terlebey dahulu mintak izin sama tunang tersayang a.k.a Mr.adilas..Yeyy signal hijau dia bagi.Tapi dengan syarat aku mesti pulang awal diumah.Dia xmau kasi aku balik lewat-lewat malam..hehheh Ok sayang,ibumu menurut perintah.muahaa!!!
Bergerak ke loq staq mall dalam jam 4..Tapi tetiba aja pren aku ajak ke umah husben dia kejap dekat dengan muzium padi(gunung keriang)..katanya husben dia sms suruh pergi amik duit..wahhh bertuahnya dia ne..huhuhu…Sampai ja kat umah husben dia,aku nampak husben dia hulurkan wang kertas berwarna teng+teng+teng….hehhehe…Lepas tu terus haku gerak pulak ke tempat yg aku nak tuju tu..Last sampai sana dah lewat dalam pukui 6.00ptg…Nampak kan dah lewat..ish!!!.....
Terus masuk dalam pacific tu…Tempat yg pertama aku tuju dibahagian kasut..kasut yg cadang nk buat hantaran aku..Lawa-lawa jugak aku tengok siap ada sales lagi yooooo….heheheh…apa lagi belek p belek mai yes yes aku berkenan dengan kasut tu.Warna cream aku amik sebab nak sessuai dengan handbag aku nanti…Lepas tu aku tuju pulak bahagian kasut lelaki..kasut nie untuk bakal suami yang tersayang aku la..muah.muah.muah…dah bekenan aku amik jala..heheh reganya pon muleh tahan la yo dari rega kasut aku tu,,,tapi kasut dia mahal lagik..Selesai ja dibahagian kasut tu..aku menuju pulak kebahagian body shop..Lama dah aku duk cari body shop nie..di town loq staq xdak tau..hanya di sini saja ada…usha-usha barang tu last berkenan gan body care,,,pili pilih mai amik jugak..Tapi aku amik sekali dengan set women+men…sebab murah cikit kan..
Selesai semua aku beli..sudah tiba la masa aku bergerak balik umah..time tu dah dekat kul 8mlm dah..huhuhu aku taku sayang aku Tanya aja.kan sebentar tadi tu dia sudah pesan kt aku..hehehe..Ok next week mak aku pula mau ajak aku ke perlis.katanya nak p beli apa ntah..lupa sudah aku.hiihihi
Sekian dulu cerita ceriti aku..atau sok sek aku pada hari ini..vrommmmmmmmm…Rempit..ahahahah!!

Monday, June 28, 2010

DEMAM KELOPAK GARAM

Huhuuh...Demam kelopak garam datang lagi kepadaku..aishh!!!...

Hari khamis after abih koje aku dalam jam 5ptg gerak balik umah..Ingat pelan mau p shoping di pasific alor star mall jalan lencong barat..Mau beli-beli barang hantaran kenduri khawin buln 9 nanti..hurmmm x lama dah nie..Tapi sekali pelan tu bertukar kepada x jadik.Disebabkan haku terkena kelopak garam di seluruh badan haku..Mak aii punya la gatai..uhuhuhuh....

Malam tu aku terasa sungguh gatai badan..aku ingt gatai biasa..sekali gatai lain..ekekek..Tangan aku nie mula naik mengaru sana sini..tang tu tang nie..ehhehe..jahat sunguh tangan..Haku x senang duduk dan nk tidoq malam tu pon x buley..Yaallah gatai sungguh...

Haku belek-belek dilengan ada kesan merah yang besar..rupanya macam peta dunia.muahaha!!...besaq-besaq kelopak garam nie..Malam tu haku len lena ayam saja.xleh nk pejam mata rapat rapat..

Bangun pagi esok alangkah terkezutt aku,badan haku jadik bengkak,muka macam belun daa..macam ada aiq kandung dlm badan..Apa kena la dengan haku nie.ish!!3x..Dalam jam 7.30 aku bangun nak mandi manda..Tapi mata haku berat semacam nk bukak..Terus aku amik cermin suloh muka...Tu diaaaa muka aku!!...takut aku tengok..Hadoiii naik pening dah aku nie...Tanpa lengah lengah lagik..aku bagitau mak aku.mak aku suruh aku lumoq dengan garam kunyit..hahaha boleh goreng itu badan aku nanti.hihihi...

Terus lomoq garam kunyit seluruh badan...Wahohoho pedis+pedis+pedis...aiq mata mula jatuh la..x tahan sakit & pedih..sehari tu aku xkuaq kemana-mana pon..duk diumah ja..duk luaq posh umah aku tu..Bab-bab masak aku serah kejap tugas tu pada mak haku.hehe nasib mak aku ngerti tau..

Petang-petang cikit tok haku suruh aku p umah dia..katanya dia ada buat mihun sup..nyam nyam codap tu..Tapi uat masa karang aku kena pantang dolu...ekekek

Malam tu lepas solat magrib aku go to klinik keluarga pakar kulit...aku p amik ubat.sebabnya aku xthn dgn gatai-gatai dibadan aku tu...Hamik kauu sekali tu Doc kata nak lega cepat kena cucuk..Huhuhu ok la cucuk pon cucuk la.asalkan lega & ilang semua gatai nieh...

Syukur alhamdulilah esoknya kegatalan haku itu telah sembuh,cuma ada kesan cikit cikit aja...alallala...

Pictre aku x snap pon.disebabkan btry camera yang kong..hahah!!!!

Wednesday, June 23, 2010

BEGITU COMEL BABY INI :)

Ha hari tu kan aku ada bagitau yang aku kemalasan nk upload pictre baby boy mklang aku..so sekarang aku sambung cembali ek upload pict nie...

Sila-sila lah menjamu mata anda yer..ekekekek


DIBERI NAMA MOHD SHAIF HAKIMI BIN SYAWAL

NAPE TERJELIR LIDAH TU CAYANG :)

TEMBANGNYER IDUNG SHAIF NIER..MUSTI BERAK NIE

Friday, June 18, 2010

MAK LANG SELAMAT MELAHIRKAN BABY BOY YG KE-4

Yesza!!..syukur syukur alhamdulilah..aku dapa berita yg mengatakan mklang aku aka adik ipar emak aku..hehe telah selamat lahirkan seorang hero..huhu..musti comel bby nie..

maklang aku melahirkan baby boy di hospital kuala nerang.dekat dengan kampung halaman dia..Dengar kata mklang aku nie senang bersalin..selepas kerja aku balik amik tok aku diumah terus meluncur ke hospital k.nerang dengan harapan nak tenguk bby dia..Last sampai sana tercari cari aku parking..hish!!...Nasib baik ada mamat hensem tu nak kuar.yeszaa leh la aku rembat paking dia..huhuhu...

Terus masuk dalam wad dengan tok kesayangan aku.muahh tok..heheh cucu nak bodek..uweks!!hahha..Sekali tu cari-cari mana katil mklang aku nie..ha tu dia tok duk ujung sana tu..jom kita p dekat..leh tengok depan mata cucu tok na..ekekek

Mak aiiii..baby nie comel sangat..merah sunguh dia..orang tua-tua cakap lau bby merah akan putih gebu's..tapi mklang aku nie mmg anak-anak dia putih belaka..hihihi

Tersentuh hati tengok bby nie..hurmmm xlma aku pon akan jadi macam tu jugak kan..cuma perlu sabar jela..dink dink****

Nanti-nantilah aku upload gambar baby boy tu yer..hari nie diriku rasa kemalasan la..hehhe sorey..

Wokeh takat nieh dulu taiping aku..calobabuji..alalalal(hindustan)